WYNIKI NABORU 4/2023- operacje polegające na ochronie i rewitalizacji zabytków lub ich remonty lub konserwacja

WYNIKI NABORU 4/2023 –
operacje polegające na ochronie i rewitalizacji zabytków lub ich remonty lub konserwacja

Szanowni Państwo,

Przedstawiamy wyniki naboru wniosków na operacje polegające na ochronie i rewitalizacji zabytków lub ich remonty lub konserwacja – nr naboru 4/2023.

Nabór wniosków trwał od 25-10-2023r. do 08-11-2023r.

W czasie trwania naboru do Biura LGD złożono łącznie 2 wnioski.

W limicie środków mieści się 1 wniosek.

Dokumentacja z przeprowadzonych naborów
zostanie przekazana do Urzędu Marszałkowskiego Województwa
Małopolskiego, gdzie nastąpi dalsza weryfikacja.

Poniżej przedstawiamy wyniki naborów wniosków:

Lista operacji zgodnych z LSR w naborze 4/2023:

Lista operacji wybranych w naborze nr 4/2023:

Protokół z Posiedzenia Rady LGD:

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

Z okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia składamy Państwu serdeczne życzenia wszelkiej pomyślności, niepowtarzalnej atmosfery, ciepła oraz obfitości wszelkich dóbr. Niech radość i pokój Świąt Bożego Narodzenia, poczucie prywatnego i zawodowego – 1

INFORMACJE POMOCNICZE DLA WNIOSKODAWCÓW

INFORMACJE POMOCNICZE DLA WNIOSKODAWCÓW, KTÓRZY ZAMIERZAJĄ ZŁOŻYĆ WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY W RAMACH OGŁOSZONEGO NABORU

W związku z ogłoszonym naborem wniosków, przedstawiamy kilka  ważnych informacji dotyczących dokumentacji aplikacyjnej:  

Wniosek wraz z biznesplanem powinien być wypełniony we wszystkich polach, zgodnie z instrukcją  wypełniania wniosku- kiedy dane pole wniosku nie dotyczy – należy wstawić „ – ”, a w  przypadku danych liczbowych należy wstawić wartość „0,00”.

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w 2 egzemplarzach w wersji  papierowej (jeden egzemplarz dla LGD i jeden dla Wnioskodawcy). Komplet powinien być trwale spięty, umieszczony w skoroszycie. Dokumentów nie należy bindować. Do wniosku należy dołączyć wersję elektroniczną  wniosku (na płycie CD/DVD), w plikach programu Excel (w formacie  z rozszerzeniem .xlsx) oraz w plikach PDF (w formacie z rozszerzeniem .pdf).  Wersja papierowa i elektroniczna powinny być tożsame, co potwierdza się  oświadczeniem wnioskodawcy o tożsamości tych wersji. Oświadczenie stanowi załącznik do wniosku.

Wniosek wraz z załącznikami powinien być podpisany w wyznaczonych  do tego miejscach. 

Załączniki załączone do wniosku
powinny być ułożone zgodnie z wykazem  załączników we wniosku w sekcji
„Informacje o załącznikach”. Dokumenty  wielostronicowe powinny być
spięte. Uporządkowane dokumenty pozwolą na szybkie ich policzenie przez
Pracownika LGD i skrócenie  czasu rejestrowania wniosków.  

Załączniki należy sprawdzić pod kątem terminu ich ważności (terminu ich  wystawienia przed złożeniem wniosku) zgodnie z instrukcją wypełniania. 

W przypadku kopii dokumentów wymagających potwierdzenia przez  pracownika LGD za zgodność z oryginałem, należy przedłożyć do wglądu  oryginały tych dokumentów.

Wypełniając wniosek o przyznanie pomocy Wnioskodawca musi posiadać  numer identyfikacyjny
nadany przez ARiMR, a do wniosku załączyć kopię decyzji o wpisie do
ewidencji  producentów lub kopię Zaświadczenia o nadanym numerze. Więcej informacji:   https://dalin-goscibia.pl/2020/10/15/wazna-informacja-dla-wnioskodawcow-obowiazek-posiadania-numeru-identyfikacyjnego-producenta/

W przypadku, gdy planowana w ramach operacji inwestycja jest trwale 
związana z nieruchomością (tj. budowa, przebudowa, remont połączony z 
modernizacją, zagospodarowanie terenu, zakup maszyn, sprzętu i urządzeń 
wymagających posadowienia) do wniosku należy wpisać numer  elektronicznej księgi wieczystej
dotyczącej danej działki (co umożliwi  sprawdzenie danych dotyczących
właściciela tej działki) lub załączyć dokument potwierdzający tytuł
prawny do tej nieruchomości np. odpis z  ksiąg wieczystych. W przypadku
nieruchomości będących w posiadaniu  zależnym, należy dodatkowo dołączyć
Oświadczenie właściciela(i) lub  współwłaściciela(i) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na  realizację operacji oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do  nieruchomości/dokument potwierdzający prawo do dysponowania  nieruchomością np. umowę najmu, dzierżawy lub użyczenia,
która powinna  zawierać numer elektronicznej księgi wieczystej
dotyczącej danej działki.  Umowa ta powinna być podpisana przez
wszystkich właścicieli/  współwłaścicieli (wskazanych w księgach
wieczystych) i być sporządzona co  najmniej na okres realizacji operacji
i okres trwałości operacji tj. min. 7 lat  licząc od
dnia złożenia wniosku o przyznanie pomocy. Powinna też zawierać  zapis o
braku możliwości wcześniejszego wypowiedzenia umowy.  

Brak dokumentów potrzebnych do weryfikacji może spowodować odrzucenie
wniosku lub nieprzyznanie punktów na zgodności z kryteriami wyboru 
operacji, dlatego prosimy o zwrócenie uwagi na poprawność i kompletność
składanej  dokumentacji.

W
przypadku załączania do wniosku o przyznanie pomocy dokumentów 
potwierdzających doświadczenie wnioskodawcy w realizacji projektów o
charakterze  podobnym do operacji, którą zamierza realizować, należy
załączyć takie dokumenty  z których wynika zakres zrealizowanych zadań, w
tym np. umowę o dofinansowanie  projektu wraz z zestawieniem
rzeczowo-finansowym projektu.  

Wnioski które nie zostaną zarejestrowane w Biurze LGD w terminie
naboru –  zostaną ocenione jako niezgodne z LSR, a tym samym nie będą
podlegały wyborowi/nie mogą uzyskać dofinansowania.

KONSULTACJE SPOŁECZNE DOTYCZĄCE ZMIAN W LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU, PROCEDURZE WYBORU OPERACJI WŁASNYCH ORAZ LOKALNYCH KRYTERIÓW WYBORU OPERACJI WŁASNYCH LGD „MIĘDZY DALINEM I GOŚCIBIĄ”

KONSULTACJE SPOŁECZNE DOTYCZĄCE ZMIAN
W LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU, PROCEDURZE WYBORU OPERACJI WŁASNYCH ORAZ LOKALNYCH KRYTERIÓW WYBORU OPERACJI WŁASNYCH LGD „MIĘDZY DALINEM I GOŚCIBIĄ”

W związku z aktualizacją dokumentów dla obszaru Lokalnej Grupy Działania ,,Między Dalinem i Gościbią” zapraszamy wszystkich (przedstawicieli grup defaworyzowanych, przedsiębiorców, samorządów, organizacji pozarządowych oraz osoby fizyczne) do składania uwag.

Uwagi prosimy przesyłać na „formularzu zgłaszania uwag” na adres: [email protected] do dnia 14.12.2023r. do godziny 14:00.

Spotkanie konsultacyjne w tej sprawie odbędzie się w czwartek 14 grudnia o 10:00 w Biurze LGD w Trzemeśni 218. 

WAŻNE! INFORMACJA DOTYCZĄCA NABORU 3/2023

Szanowni Państwo,

Zarząd Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” informuje, że w odpowiedzi na nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW 2014 – 2020 na operacje polegające na opracowaniu publikacji promocyjnych lub organizacji spotkań promujących obszar lub jego walory lub organizację imprez promocyjnych w zakresie: zachowanie dziedzictwa lokalnego i
promowania obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych, nie wpłynął żaden wniosek.

WAŻNE! INFORMACJA DOTYCZĄCA NABORU 2/2023

Szanowni Państwo,

Zarząd Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” informuje, że w odpowiedzi na nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW 2014 – 2020 na operacje polegające na budowie lub budowie wraz z doposażeniem miejsc integracji, rekreacji i wypoczynku w zakresie zachowanie dziedzictwa lokalnego i rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej, nie wpłynął żaden wniosek.

WAŻNE! INFORMACJA DOTYCZĄCA NABORU 1/2023

Szanowni Państwo,

Zarząd Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” informuje, że w odpowiedzi na nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW 2014 – 2020 na operacje wspierające podmioty działające w sferze kultury lub organizację czasu wolnego w zakresie zachowanie dziedzictwa lokalnego i rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej, nie wpłynął żaden wniosek.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR 5/2023- operacje z zakresu rozwijania działalności gospodarczej

OGŁOSZENIE O NABORZE NR 5/2023

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Między Dalinem i Gościbią”, działająca na terenie gmin: Myślenice i Sułkowice informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje z zakresu:

rozwijania działalności gospodarczej

w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskichna lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich

Wsparcie udzielane jest: w formie refundacji

Intensywność pomocy: do 70%

w wysokości: do 300 000 zł

na rozwój
przedsiębiorstwa i utworzenie jednego miejsca pracy

WNIOSKI O PRZYZNANIE
POMOCY MOŻNA SKŁADAĆ W TERMINIE
:

OD 14-12-2023r. DO 27-12-2023r.

TERMIN
NABORU WNIOSKÓW UPŁYWA 27.12.2023 R. O GODZ. 14:00.

Wnioski należy składać bezpośrednio
w biurze Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią”
miejscowość: Trzemeśnia 218, 32-425, od poniedziałku do piątku, w godz.
od 9.00 do 14.00
w formie papierowej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach
(jeden egzemplarz potwierdzony przez LGD zostaje dla wnioskodawcy) oraz
elektronicznej na płycie CD/DVD.

ZAKRES TEMATYCZNY OPERACJI:

WARUNKI UDZIELENIA
WSPARCIA:

1. Złożenie kompletu wymaganej dokumentacji w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.

2. Zgodność zakresu
tematycznego operacji z zakresem wskazanym w ogłoszeniu.

3. Zgodność operacji ze
Strategią Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR).

4. Zgodność operacji z
lokalnymi kryteriami wyboru operacji, oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.

5. Zgodność operacji z
warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.

Minimalna wartość operacji musi wynosi 50 tys. zł.

Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują
się również na stronie LGD – www.dalin-goscibia.plw zakładce PROW 2014 -2020 –> WAŻNE DOKUMENTY
oraz
w wersji papierowej w Biurze LGD.

Minimalna liczba punktów, której
uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji wynosi 19 pkt- z możliwej do uzyskania
maksymalnej liczby 37 punktów.

Wybrane operacje zostaną przesłane do
Zarządu Województwa i zostaną poddane dalszej ocenie.

Formularz wniosku o przyznanie pomocy,
wniosku o płatność oraz projekt umowy o udzielenie wsparcia dostępne są na
stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego – www.prow.malopolska.pl

Formularz wniosku o udzielenie wsparcia,
formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia, LSR,
kryteria wyboru operacji są udostępnione na stronie: Stowarzyszenia Lokalnej
Grupy Działania „Między Dalinem i
Gościbią” oraz do wglądu w Biurze Lokalnej Grupy Działania,
miejscowość: Trzemeśnia 218, 32-425, w godz. od 8.00 do 15.00

LOKALNE KRYTERIA
WYBORU OPERACJI:

  1. Wnioskodawca ma udokumentowane doświadczenie w przedmiocie realizowanego wniosku- 2 pkt
  2. Miejsce zamieszkania Wnioskodawcy na obszarze LGD „MDiG” – 3 pkt
  3. Realizacja operacji spowoduje utworzenie nowego miejsca pracy- 1 pkt
  4. Wnioskodawca jest osobą z grupy defaworyzowanej (ze względu na wiek) – 2 pkt
  5. Wnioskodawca jest osobą niepełnosprawną, lub projekt jest dedykowany dla osób niepełnosprawnych- 2 pkt
  6. Ochrona i promocja ochrony środowiska lub przeciwdziałanie zmianom klimatu- 1 pkt
  7. Operacja ma innowacyjny charakter dla obszaru- 2 pkt
  8. Członkostwo w LGD – projekty składane przez członków LGD- 1 pkt
  9. Okres i miejsce zamieszkania lub siedziba Wnioskodawcy na obszarze LGD – 3 pkt
  10. Zaspokojenie potrzeb określonych w LSR ze względu na dostęp do rynku pracy- 2 pkt
  11. Przedmiot realizacji operacji – 4 pkt
  12. Rodzaj planowanej działalności gospodarczej- 3 pkt
  13. Wpływ na rozwój obszaru LGD „Między Dalinem i Gościbią”- 3 pkt
  14. Promocja Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” w trakcie całego okresu związania z projektem- 4 pkt
  15. Wnioskodawca konsultował wniosek o dofinansowanie w biurze LGD, przed dniem rozpoczęcia naboru wniosków- 4 pkt

WYKAZ DOKUMENTÓW
NIEZBĘDNYCH DO WYBORU PROJEKTÓW:

  1. Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z
    biznesplanem (złożony w formie papierowej w dwóch jednobrzmiących
    egzemplarzach, oraz w formie elektronicznej na płytach CD-DVD) i pozostałymi
    załącznikami
  2. Opis zgodności z
    kryteriami
  3. Oświadczenie Wnioskodawcy o tożsamości wersji
    papierowej i elektronicznej wniosku i załączników

Dokumenty dodatkowe dotyczące naboru
znajdują się na stronie internetowej
www.dalin-goscibia.pl

Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w Biurze Lokalnej Grupy Działania oraz pod numerem tel. 605505108 w godz. od 8:00 do 15:00.

DOKUMENTACJA KONKURSOWA DO POBRANIA:

Wniosek o przyznanie pomocy i załączniki:

(tablica o wymiarach 80 cmx60cm, umieszczona w widocznym miejscu realizacji operacji)

Dokumenty związane z realizacją i rozliczeniem projektu:

Dokumenty pomocnicze:

Pozostałe dokumenty:

Formularze wniosków i pozostałych dokumentów:
https://www.gov.pl/web/arimr/poddzialanie-192-wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-strategii-rozwoju-lokalnego-kierowanego-przez-spolecznosc3

Rozporządzenia:
https://www.gov.pl/web/rolnictwo/leader1