POSIEDZENIE RADY LGD – 10 GRUDZIEŃ 2020 R. (CZWARTEK) O GODZ. 17.00

POSIEDZENIE RADY LGD – 10 GRUDZIEŃ 2020 R.
(CZWARTEK) O GODZ. 17.00

Informujemy, że w dniu 10.12.2020r. (czwartek) o godz. 17.00 w Biurze LGD w Myślenicach, odbędzie się posiedzenie Rady LGD „Między Dalinem i Gościbią” w sprawie wstępnej weryfikacji wniosków o przyznanie pomocy złożonych w ramach naborów 1/2020, 2/2020, 3/2020, 4/2020, 5/2020, 6/2020, 7/2020, 8/2020 w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

image_pdfDrukuj

Działalność LGD „Między Dalinem i Gościbią”

LGD „Między Dalinem i Gościbią” to stowarzyszenie działające na terenie gmin Myślenice i Sułkowice, mające na celu wspieranie rozwoju obszarów wiejskich w ramach Osi IV LEADER Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Głównym celem LGD jest poprawa jakości życia, polepszenie dostępu do kultury, nauki i pracy.

Stowarzyszenie LGD „Między Dalinem i Gościbią” działa w oparciu o dwa cele strategiczne zawarte w Lokalnej Strategii Rozwoju na okres aplikacyjny 2014-2020.

Pierwszy z nich odnosi się do tworzenia warunków i rozwoju przedsiębiorczości, współpracy międzysektorowej i budowy różnorodności gospodarczej z wykorzystaniem potencjału obszaru i mieszkańców Gmin Myślenice i Sułkowice.

Drugi dotyczy inwestowania w sferę społeczną zapewniającą rozwój mieszkańców oraz promocję obszaru z poszanowaniem tradycji, dziedzictwa kulturowego, ekologii i rekreacji dla podnoszenia jakości życia mieszkańców.

W ramach realizacji powyższych działań przyjęto zasadę, iż dodatkowo premiowani będą beneficjenci z tak zwanych grup defaworyzowanych:

  • osoby do 30 roku życia,
  • osoby po 50 roku życia,
  • osoby niepełnosprawne.

Zasady organizacji LGD oraz cele i działania służące rozwojowi naszych gmin zawiera Lokalna Strategia Rozwoju dostępna tutaj:

Zachęcamy do zapoznania się z ulotkami informacyjnymi, które dotyczą konkretnych projektów realizowanych w ramach PROW 2014-2020 przez nasze stowarzyszenie.

Projekty z zakresu działalności gospodarczej

Projekty niekomercyjne

image_pdfDrukuj

WAŻNA INFORMACJA DLA OSÓB ZAINTERESOWANYCH DOFINANSOWANIEM Z ZAKRESU PODEJMOWANIA ORAZ ROZWIJANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Szanowni Państwo,

W związku z odwołaniem najbliższych spotkań szkoleniowych, które miały obejmować tematykę dofinansowań z zakresu podejmowania oraz rozwijania działalności gospodarczej, zwracamy się z prośbą o informację zwrotną kto z Państwa byłby zainteresowany takim szkoleniem.

Wszystkim osobom, które zgłoszą nam taką chęć prześlemy materiały szkoleniowe pomocne w przygotowywaniu się do złożenia wniosku o dofinansowanie.
Jeśli będą mieć Państwo wątpliwości w tej tematyce będzie możliwość umówienia się na indywidualne doradztwo, w czasie którego odpowiemy na nurtujące i niejasne kwestie.

Jeśli byliby Państwo zainteresowani takim rozwiązaniem prosimy o wiadomość zwrotną na adres e-mail:
[email protected]

ZACHĘCAMY DO KONTAKTU!

image_pdfDrukuj

UWAGA WNIOSKODAWCY! WAŻNE ZMIANY W ROZPORZĄDZENIU!

Informujemy, iż od dnia 10 września 2020 r. obowiązuje zmienione ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI  z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Najważniejsze zmiany dotyczą:

  1. Skrócenia okresu dotyczącego niewykonywania działalności gospodarczej z 2 lat na 3 miesiące poprzedzające dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy – dotyczy wnioskodawców podejmujących działalność gospodarczą.
  2. Biznesplan składany będzie na informatycznym nośniku danych (CD lub DVD) a nie dostarczany w formie papierowej.
  3. Przesunięcia obowiązku zgłoszenia się przez beneficjenta do ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania działalności gospodarczej na etap wypłaty płatności końcowej. Tym samym na etapie składania wniosku o płatność pierwszej transzy beneficjent będzie zobowiązany do złożenia wniosku o wpis do CEIDG.
  4. Zobowiązania beneficjenta do podjęcia i wykonywania działalności, zgłoszenia się i podlegania ubezpieczeniu emerytalnemu, ubezpieczeniom rentowym i ubezpieczeniu wypadkowemu lub utworzenia i utrzymania miejsca pracy przez łącznie co najmniej 2 lata, w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia, w którym upływają 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej.
    1. Zobowiązanie dotyczące podleganiu ubezpieczeniom uznaje się za realizowane, jeżeli w przypadku zbiegu tytułu do ubezpieczeń społecznych z powodu objęcia beneficjenta obowiązkowymi ubezpieczeniami społecznymi z tytułu zasiłku macierzyńskiego – beneficjent podlega obowiązkowo tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu z tytułu wykonywania działalności gospodarczej.

Rozporządzenie zmieniające

image_pdfDrukuj

Spotkania szkoleniowe zaplanowane na listopad- ODWOŁANE!

Szanowni Państwo,

Informujemy, że w związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną spotkania zaplanowane na 5, 12 i 19 listopada nie odbędą się.

Wszystkich zainteresowanych pozyskaniem dotacji zapraszamy na indywidualne doradztwo, które jest świadczone w godzinach pracy Biura (od poniedziałku do piątku między 8:00 a 15:00).

Doradztwo świadczone przez Pracowników biura jest bezpłatne!

Bardzo prosimy o wcześniejsze umówienie się na spotkanie telefonicznie (12 274 00 65). Zachęcamy również do kontaktu e-mailowego: [email protected]

image_pdfDrukuj

WAŻNA INFORMACJA DOTYCZĄCA ROZPOCZYNAJĄCYCH SIĘ W DNIU JUTRZEJSZYM (22.10.2020r.) NABORÓW WNIOSKÓW O PRZYZNANIE POMOCY

Szanowni Państwo,

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną na terenie kraju zwracamy się z prośbą o zachowanie szczególnej ostrożności w trakcie składania wniosku o przyznanie pomocy.

W trakcie trwających naborów w Biurze LGD „MDiG” może znajdować się tylko jeden Wnioskodawca, dla zachowania Państwa bezpieczeństwa prosimy o oczekiwanie na zewnątrz Biura.

Przypominamy również o konieczności zakrywania nosa i ust.

image_pdfDrukuj

Nabory wniosków na projekty „duże”- niekomercyjne rozpoczną się już 22 października i potrwają do 5️ listopada

Wnioski należy składać bezpośrednio w biurze Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” w Myślenicach, przy ul. Słowackiego 28, od poniedziałku do piątku, w godz. od 9.00 do 14.00.

PRZYPOMINAMY O KONIECZNOŚCI ZACHOWYWANIA WSZELKICH ŚRODKÓW OSTROŻNOŚCI- ZGODNIE Z ZALECENIAMI PROSIMY O ZAKRYWANIE NOSA I UST.

image_pdfDrukuj

INFORMACJE POMOCNICZE DLA WNIOSKODAWCÓW

INFORMACJE POMOCNICZE DLA WNIOSKODAWCÓW, KTÓRZY ZAMIERZAJĄ ZŁOŻYĆ WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY W RAMACH OGŁOSZONYCH NABORÓW

W związku z ogłoszonymi naborami wniosków, przedstawiamy kilka  ważnych informacji dotyczących dokumentacji aplikacyjnej.  

Wniosek powinien być wypełniony we wszystkich polach, zgodnie z instrukcją  wypełniania wniosku- kiedy dane pole wniosku nie dotyczy – należy wstawić „ – ”, a w  przypadku danych liczbowych należy wstawić wartość „0,00”.

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w 2 egzemplarzach w wersji  papierowej (jeden egzemplarz dla LGD i jeden dla Wnioskodawcy). Komplet powinien być trwale spięty, umieszczony w skoroszycie. Dokumentów nie należy bindować. Do wniosku należy dołączyć wersję elektroniczną  wniosku (na płycie CD/DVD), w plikach programu Excel (w formacie  z rozszerzeniem .xlsx) oraz w plikach PDF (w formacie z rozszerzeniem .pdf).  Wersja papierowa i elektroniczna powinny być tożsame, co potwierdza się  oświadczeniem wnioskodawcy o tożsamości tych wersji. Oświadczenie  stanowi załącznik do wniosku.  

Wniosek wraz z załącznikami powinien być podpisany w wyznaczonych  do tego miejscach. 

Załączniki załączone do wniosku powinny być ułożone zgodnie z wykazem  załączników we wniosku w sekcji „Informacje o załącznikach”. Dokumenty  wielostronicowe powinny być spięte. Uporządkowane dokumenty pozwolą na szybkie ich policzenie przez Pracownika LGD i skrócenie  czasu rejestrowania wniosków.  

Załączniki należy sprawdzić pod kątem terminu ich ważności (terminu ich  wystawienia przed złożeniem wniosku) zgodnie z instrukcją wypełniania. 

W przypadku kopii dokumentów wymagających potwierdzenia przez  pracownika LGD za zgodność z oryginałem, należy przedłożyć do wglądu  oryginały tych dokumentów.

Wypełniając wniosek o przyznanie pomocy Wnioskodawca musi posiadać  numer identyfikacyjny nadany przez ARiMR, a do wniosku załączyć kopię decyzji o wpisie do ewidencji  producentów lub kopię Zaświadczenia o nadanym numerze. Więcej informacji:   https://dalin-goscibia.pl/2020/10/15/wazna-informacja-dla-wnioskodawcow-obowiazek-posiadania-numeru-identyfikacyjnego-producenta/

W przypadku, gdy planowana w ramach operacji inwestycja jest trwale  związana z nieruchomością (tj. budowa, przebudowa, remont połączony z  modernizacją, zagospodarowanie terenu, zakup maszyn, sprzętu i urządzeń  wymagających posadowienia) do wniosku należy wpisać numer  elektronicznej księgi wieczystej dotyczącej danej działki (co umożliwi  sprawdzenie danych dotyczących właściciela tej działki) lub załączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do tej nieruchomości np. odpis z  ksiąg wieczystych. W przypadku nieruchomości będących w posiadaniu  zależnym, należy dodatkowo dołączyć Oświadczenie właściciela(i) lub  współwłaściciela(i) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na  realizację operacji oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do  nieruchomości/dokument potwierdzający prawo do dysponowania  nieruchomością np. umowę najmu, dzierżawy lub użyczenia, która powinna  zawierać numer elektronicznej księgi wieczystej dotyczącej danej działki.  Umowa ta powinna być podpisana przez wszystkich właścicieli/  współwłaścicieli (wskazanych w księgach wieczystych) i być sporządzona co  najmniej na okres realizacji operacji i okres trwałości operacji tj. min. 7 lat  licząc od dnia złożenia wniosku o przyznanie pomocy. Powinna też zawierać  zapis o braku możliwości wcześniejszego wypowiedzenia umowy.  

Brak dokumentów potrzebnych do weryfikacji może spowodować odrzucenie wniosku lub nieprzyznanie punktów na zgodności z kryteriami wyboru  operacji, dlatego prosimy o zwrócenie uwagi na poprawność i kompletność składanej  dokumentacji.

W przypadku załączania do wniosku o przyznanie pomocy dokumentów  potwierdzających doświadczenie wnioskodawcy w realizacji projektów o charakterze  podobnym do operacji, którą zamierza realizować, należy załączyć takie dokumenty  z których wynika zakres zrealizowanych zadań, w tym np. umowę o dofinansowanie  projektu wraz z zestawieniem rzeczowo-finansowym projektu.  

Wnioski które nie zostaną zarejestrowane w Biurze LGD w terminie naboru –  zostaną ocenione jako niezgodne z LSR, a tym samym nie będą podlegały  wyborowi/nie mogą uzyskać dofinansowania.

W sytuacji, gdy dwa wnioski o przyznanie pomocy otrzymają równą liczbę punktów w ramach oceny według lokalnych kryteriów, o kolejności na liście rankingowej decyduje  kolejność złożenia wniosku w Biurze LGD. 

image_pdfDrukuj

WAŻNA INFORMACJA DLA WNIOSKODAWCÓW! OBOWIĄZEK POSIADANIA NUMERU IDENTYFIKACYJNEGO PRODUCENTA

W ZWIĄZKU ZE ZBLIŻAJĄCYMI SIĘ NABORAMI
WNIOSKÓW O PRZYZNANIE POMOCY PRZYPOMINAMY,
ŻE KAŻDY WNIOSKODAWCA POWINIEN POSIADAĆ
NUMER IDENTYFIKACYJNY PRODUCENTA

Uprzejmie przypominamy, że każdy Wnioskodawca ubiegający się o przyznanie pomocy w ramach projektów grantowych powinien posiadać numer identyfikacyjny producenta nadawany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Wniosek o wpis do ewidencji producentów (o ile taki dotychczas nie został już nadany) należy składać w powiatowym Biurze ARiMR w Myślenicach na ul. Słowackiego 100a.

Link do wniosku o wpis do ewidencji producentów  wraz z instrukcją wypełniania:

>>TUTAJ<<

image_pdfDrukuj

Oświadczenia w wersji edytowalnej (dotyczy ogłoszonych naborów wniosków na projekty „duże”)

Szanowni Państwo,

Poniżej zamieszczamy oświadczenia w wersji edytowalnej, które są wymagane do złożenia wniosku w ramach ogłoszonych naborów wniosków: 1/2020, 2/2020, 3/2020, 4/2020, 5/2020, 6/2020, 7/2020, 8/2020.

image_pdfDrukuj