CELE LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU STOWARZYSZENIA LGD „MIĘDZY DALINEM I GOŚCIBIĄ” NA LATA 2014-2020

CELE LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU STOWARZYSZENIA LGD „MIĘDZY DALINEM I GOŚCIBIĄ” NA LATA 2014-2020

Stowarzyszenie LGD „Między Dalinem i Gościbią” działa w oparciu o dwa cele strategiczne zawarte w Lokalnej Strategii Rozwoju na okres aplikacyjny 2014-2020.

Pierwszy z nich odnosi się do tworzenia warunków i rozwoju przedsiębiorczości, współpracy międzysektorowej i budowy różnorodności gospodarczej z wykorzystaniem potencjału obszaru i mieszkańców Gmin Myślenice i Sułkowice. W ramach realizacji powyższych działań przyjęto zasadę, iż dodatkowo premiowani będą beneficjenci z tak zwanych grup defaworyzowanych:

  • osoby do 30 roku życia,
  • osoby po 50 roku życia,
  • osoby niepełnosprawne.

Priorytetem dla Stowarzyszenia jest również inwestowanie w sferę społeczną zapewniającą rozwój mieszkańców oraz promocję obszaru z poszanowaniem tradycji, dziedzictwa kulturowego, ekologii i rekreacji dla podnoszenia jakości życia mieszkańców.

 

image_pdfDrukuj

WYNIKI NABORU NR 1/2018 Z ZAKRESU ZACHOWANIA DZIEDZICTWA LOKALNEGO

WYNIKI NABORU NR 1/2018 –
ZACHOWANIE DZIEDZICTWA LOKALNEGO

Przedsięwzięcie 2.1.2. Rozbudowa lub odtworzenie obiektów z tradycjami lub rzemiosłem

Szanowni Państwo,

Przedstawiamy wyniki naboru wniosków na operacje w zakresie zachowania dziedzictwa lokalnego – nr naboru 1/2018.

Nabór wniosków trwał od 04-06-2018 do 18-06-2018.

Do Biura LGD złożono 1 wniosek o przyznanie pomocy.

Limit dostępnych środków w ramach naboru wynosił 100 000,00 zł.

Dokumentacja z przeprowadzonych naborów przekazana została do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, gdzie zostanie przeprowadzona dalsza weryfikacja.

 

Poniżej przedstawiamy wyniki naboru wniosków:

Lista operacji wybranych w naborze nr 1/2018:

Lista operacji wybranych do finansowania

Lista operacji zgodnych z LSR w naborze 1/2018:

Lista operacji zgodnych z ogłoszeniem naboru oraz zgodnych z LSR

Protokoły z posiedzenia Rady LGD:

Protokół nr IX/2018

image_pdfDrukuj

POSIEDZENIE RADY LGD – 19 LIPIEC 2018 r. (CZWARTEK) o godz. 18.00

POSIEDZENIE RADY LGD –
19 LIPIEC 2018 r. (CZWARTEK) o godz. 18.00

Informujemy, że w dniu 19 lipca 2018 r. (czwartek) o godz. 18.00 w Biurze LGD w Myślenicach, odbędzie się posiedzenie Rady LGD „Między Dalinem i Gościbią” w sprawie oceny wniosków o powierzenie grantów złożonych w ramach naborów 1/2018/G, 2/2018/G, 3/2018/G, 4/2018/G, 5/2018/G  w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

image_pdfDrukuj

Ulga na start dla podejmujących działalność gospodarczą w ramach poddziałania 19.2

WAŻNA INFORMACJA DLA WNIOSKODAWCÓW PODEJMUJĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ!

Osoby podejmujące działalność gospodarczą po raz pierwszy, lub ponownie po upływie co najmniej 60 miesięcy od ostatniego jej zakończenia mogą skorzystać z „ulgi na start”.
Dzięki nowej uldze przedsiębiorca nie musi płacić składek ZUS na ubezpieczenia społeczne (emerytalne, rentowe, wypadkowe, chorobowe) przez 6 miesięcy od rozpoczęcia wykonywania działalności.
Osoby korzystające z „ulgi na start” do wniosku o płatność powinny dołączyć oświadczenie dotyczące korzystania w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego przez społeczność” z uprawnienia, o którym mowa w art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców.

WZÓR OŚWIADCZENIA

image_pdfDrukuj

WAŻNA INFORMACJA DLA GRANTOBIORCÓW ORAZ WNIOSKODAWCÓW- OŚWIADCZENIE RODO!

WAŻNA INFORMACJA DLA GRANTOBIORCÓW ORAZ WNIOSKODAWCÓW!

Informujemy, że każdy Grantobiorca, który złożył wniosek o powierzenie grantu w naborach, które odbywały się w czerwcu 2018r. oraz każdy Wnioskodawca, który jest na etapie podpisywania umowy o przyznaniu pomocy w Urzędzie Marszałkowskim w Krakowie zobowiązany jest do wypełnienia formularza oświadczeń RODO.

(Oświadczenia dotyczące przetwarzania danych osobowych osoby fizycznej występującej w poddziałaniu 19.2 Wsparcie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętym Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020)

Oświadczenie musi wypełnić każda osoba fizyczna, której dane osobowe są przetwarzane we wniosku (np. osoby użyczające działki, osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu, pełnomocnicy itp.).

Oświadczenia należy dostarczyć niezwłocznie do odpowiedniej instytucji.

LINK DO OŚWIADCZEŃ

(prosimy o wyszukanie LGD „Między Dalinem i Gościbią”- pozycja 29 i wybranie odpowiedniego oświadczenia)

image_pdfDrukuj

POSIEDZENIE RADY LGD – 6 LIPIEC 2018 r. (PIĄTEK) o godz. 15.00

POSIEDZENIE RADY LGD –
6 LIPIEC 2018 r. (PIĄTEK) o godz. 15.00

Informujemy, że w dniu 06 lipca 2018 r. (piątek) o godz. 15.00 w Biurze LGD w Myślenicach, odbędzie się posiedzenie Rady LGD „Między Dalinem i Gościbią” w sprawie oceny wniosków złożonych w ramach naborów: 1/2018, 1/2018/G, 2/2018/G, 3/2018/G, 4/2018/G, 5/2018/G  w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

image_pdfDrukuj

WAŻNE INFORMACJE DLA WNIOSKODAWCÓW ORAZ GRANTOBIORCÓW DOTYCZĄCE AKTUALNYCH NABORÓW WNIOSKÓW

WAŻNE INFORMACJE DLA WNIOSKODAWCÓW ORAZ GRANTOBIORCÓW DOTYCZĄCE AKTUALNYCH NABORÓW WNIOSKÓW

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi wskazówkami, które dotyczą składania wniosków o przyznanie pomocy/ wniosków o powierzenie grantów w ramach aktualnych naborów wniosków.

1) Zaleca się, aby wnioski wypełniać elektronicznie. Wersja wniosku na CD i na wydruku, które Wnioskodawca/Grantobiorca przekazuje do LGD, muszą być identyczne. Zaleca się by wnioski drukowane były z wersji zapisanej na płycie CD/DVD.

2) Wniosek wraz z załącznikami należy przygotować w dwóch egzemplarzach (jeden dla LGD, jeden dla Wnioskodawcy/Grantobiorcy).

3) Wniosek i załączniki dla LGD powinny być  spięte w miękkim skoroszycie, niezszywane, sporządzone jednostronnie z załączoną wersją elektroniczną na płycie CD.

4) Kopie oryginałów dokumentów, zgodnie z instrukcją do wypełniania wniosku o przyznanie pomocy/ wniosku o powierzenie grantu, mogą być potwierdzane na kopii przygotowanej przez wnioskodawcę, za okazaniem oryginału, przez pracowników biura LGD.

5) Zaświadczenia dołączane do wniosku muszą być aktualne- instrukcja do wniosku o przyznanie pomocy szczegółowo wskazuje ich „termin ważności”.

6) W przypadku kopii dokumentów wymagających potwierdzenia przez pracownika LGD za zgodność z oryginałem, należy przedłożyć do wglądu oryginały tych dokumentów.

7) Przyjmując wniosek pracownik biura LGD zlicza i spisuje wszystkie załączone do wniosku załączniki. Prosimy o uporządkowanie składanych dokumentów, zgodnie z listą załączników stanowiącą część wniosku o przyznanie pomocy/ wniosku o powierzenie grantu. Dokumenty wielostronicowe powinny być spięte spinaczem.

8) Wniosek musi być odpowiednio podpisany – tj. przez Wnioskodawcę/ Grantobiorcę lub osoby uprawnione do występowania w jego imieniu (w przypadku osób prawnych wpisanych do KRS, pracownik biura odwołuje się do danych zawartych w elektronicznym systemie informacji KRS).

9) Wypełniając wniosek Wnioskodawca/Grantobiorca musi posiadać numer identyfikacyjny nadany przez Agencję Restrukturyzacji Modernizacji Rolnictwa, a do wniosku załączyć kopię decyzji o wpisie do ewidencji producentów. Jeżeli Wnioskodawca/Grantobiorca nie posiada takiego numeru powinien wystąpić o nadanie tego numeru do powiatowego biura ARiMR, a do wniosku załączyć kopię wniosku o wpis do ewidencji producentów.

10) W przypadku zakupu wyposażenia lub robót budowlanych:

– jeżeli wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości to powinien:

  1. a) wpisać do wniosku numer elektronicznej księgi wieczystej dotyczącej danej nieruchomości lub
  2. b) załączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do tej nieruchomości np. odpis z ksiąg wieczystych.

– jeżeli wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości to powinien:

  1. a) załączyć dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do tej nieruchomości, np. umowę najmu, dzierżawy lub użyczenia, która powinna zawierać elektroniczny numer księgi wieczystej dotyczącej danej działki

oraz

  1. b) oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na realizację operacji oraz
  2. c) wpisać elektroniczny numer księgi wieczystej nieruchomości lub załączyć dokument potwierdzający tytuł prawny właściciela do tej nieruchomości.

11) Umowa najmu, dzierżawy lub inna umowa potwierdzająca posiadanie zależne powinna być zawarta co najmniej na okres trwałości operacji (dla projektów inwestycyjnych minimum 7 lat).

12) Konsultacja wniosków w trakcie trwania naboru jest możliwa tylko po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym, e-mailowym bądź osobistym.

 

image_pdfDrukuj