WAŻNE INFORMACJE DLA WNIOSKODAWCÓW –
ZMIANY W UMOWIE O PRZYZNANIU POMOCY
W dniu 21 lipca 2017 roku zostały przekazane SWM nowe formularze umowy o przyznanie pomocy na operacje inne i własne w ramach działania 19.2. Niniejsza zmiana umowy wprowadza korzystne zapisy dla beneficjentów z zakresu rozwoju działalności gospodarczej, inkubatorów, oraz projektów innych dotyczące usunięcia zobowiązania o braku możliwości finansowania kosztów zatrudnienia pracowników z innych środków publicznych.
Zgodnie z procedurami płatniczym na podjęcie działalności gospodarczej w przypadku operacji trwale związanej z gruntem oraz operacja zakłada podjęcie lub zaniechanie w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki bezpieczeństwa oraz operacja zakłada zatrudnienie pracowników przez których praca świadczona będzie na terenie obiektu lub w jego części beneficjent wraz z wnioskiem o pierwszą transze zobowiązany jest do przedłożenia decyzji o zmianie sposobu użytkowania obiektu/ wniosku o zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części zgodnie z art.71 Prawa Budowlanego (Dz.U.2017.0.1332- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo Budowlane). Ostateczną decyzje o zmianę sposobu użytkowania obiektu beneficjent musi dołączyć wraz z wnioskiem o płatność II transzy wniosku o płatność.