Informujemy, że w związku z koniecznością dopilnowania terminowych prac i okresem przedświątecznym Posiedzenie Rady LGD w dniu 21.12.2023r. (czwartek) odbędzie się o godzinie 15:30.
POSIEDZENIE RADY LGD – 21 GRUDZIEŃ 2023 R. (CZWARTEK) O GODZ. 17:00
Informujemy, że Posiedzenie Rady LGD odbędzie się w dniu 21.12.2023r. (czwartek) o godz. 17:00 w Budynku Starostwa w Myślenicach- w Sali Obrad (ul. Reja 13).
INFORMACJE POMOCNICZE DLA WNIOSKODAWCÓW
INFORMACJE POMOCNICZE DLA WNIOSKODAWCÓW, KTÓRZY ZAMIERZAJĄ ZŁOŻYĆ WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY W RAMACH OGŁOSZONEGO NABORU
W związku z ogłoszonym naborem wniosków, przedstawiamy kilka ważnych informacji dotyczących dokumentacji aplikacyjnej:
Wniosek wraz z biznesplanem powinien być wypełniony we wszystkich polach, zgodnie z instrukcją wypełniania wniosku- kiedy dane pole wniosku nie dotyczy – należy wstawić „ – ”, a w przypadku danych liczbowych należy wstawić wartość „0,00”.
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w 2 egzemplarzach w wersji papierowej (jeden egzemplarz dla LGD i jeden dla Wnioskodawcy). Komplet powinien być trwale spięty, umieszczony w skoroszycie. Dokumentów nie należy bindować. Do wniosku należy dołączyć wersję elektroniczną wniosku (na płycie CD/DVD), w plikach programu Excel (w formacie z rozszerzeniem .xlsx) oraz w plikach PDF (w formacie z rozszerzeniem .pdf). Wersja papierowa i elektroniczna powinny być tożsame, co potwierdza się oświadczeniem wnioskodawcy o tożsamości tych wersji. Oświadczenie stanowi załącznik do wniosku.
Wniosek wraz z załącznikami powinien być podpisany w wyznaczonych do tego miejscach.
Załączniki załączone do wniosku powinny być ułożone zgodnie z wykazem załączników we wniosku w sekcji „Informacje o załącznikach”. Dokumenty wielostronicowe powinny być spięte. Uporządkowane dokumenty pozwolą na szybkie ich policzenie przez Pracownika LGD i skrócenie czasu rejestrowania wniosków.
Załączniki należy sprawdzić pod kątem terminu ich ważności (terminu ich wystawienia przed złożeniem wniosku) zgodnie z instrukcją wypełniania.
W przypadku kopii dokumentów wymagających potwierdzenia przez pracownika LGD za zgodność z oryginałem, należy przedłożyć do wglądu oryginały tych dokumentów.
Wypełniając wniosek o przyznanie pomocy Wnioskodawca musi posiadać numer identyfikacyjny nadany przez ARiMR, a do wniosku załączyć kopię decyzji o wpisie do ewidencji producentów lub kopię Zaświadczenia o nadanym numerze. Więcej informacji: https://dalin-goscibia.pl/2020/10/15/wazna-informacja-dla-wnioskodawcow-obowiazek-posiadania-numeru-identyfikacyjnego-producenta/
W przypadku, gdy planowana w ramach operacji inwestycja jest trwale związana z nieruchomością (tj. budowa, przebudowa, remont połączony z modernizacją, zagospodarowanie terenu, zakup maszyn, sprzętu i urządzeń wymagających posadowienia) do wniosku należy wpisać numer elektronicznej księgi wieczystej dotyczącej danej działki (co umożliwi sprawdzenie danych dotyczących właściciela tej działki) lub załączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do tej nieruchomości np. odpis z ksiąg wieczystych. W przypadku nieruchomości będących w posiadaniu zależnym, należy dodatkowo dołączyć Oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na realizację operacji oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości/dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością np. umowę najmu, dzierżawy lub użyczenia, która powinna zawierać numer elektronicznej księgi wieczystej dotyczącej danej działki. Umowa ta powinna być podpisana przez wszystkich właścicieli/ współwłaścicieli (wskazanych w księgach wieczystych) i być sporządzona co najmniej na okres realizacji operacji i okres trwałości operacji tj. min. 7 lat licząc od dnia złożenia wniosku o przyznanie pomocy. Powinna też zawierać zapis o braku możliwości wcześniejszego wypowiedzenia umowy.
Brak dokumentów potrzebnych do weryfikacji może spowodować odrzucenie wniosku lub nieprzyznanie punktów na zgodności z kryteriami wyboru operacji, dlatego prosimy o zwrócenie uwagi na poprawność i kompletność składanej dokumentacji.
W przypadku załączania do wniosku o przyznanie pomocy dokumentów potwierdzających doświadczenie wnioskodawcy w realizacji projektów o charakterze podobnym do operacji, którą zamierza realizować, należy załączyć takie dokumenty z których wynika zakres zrealizowanych zadań, w tym np. umowę o dofinansowanie projektu wraz z zestawieniem rzeczowo-finansowym projektu.
Wnioski które nie zostaną zarejestrowane w Biurze LGD w terminie naboru – zostaną ocenione jako niezgodne z LSR, a tym samym nie będą podlegały wyborowi/nie mogą uzyskać dofinansowania.
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOTYCZĄCE ZMIAN W LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU, PROCEDURZE WYBORU OPERACJI WŁASNYCH ORAZ LOKALNYCH KRYTERIÓW WYBORU OPERACJI WŁASNYCH LGD „MIĘDZY DALINEM I GOŚCIBIĄ”
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOTYCZĄCE ZMIAN
W LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU, PROCEDURZE WYBORU OPERACJI WŁASNYCH ORAZ LOKALNYCH KRYTERIÓW WYBORU OPERACJI WŁASNYCH LGD „MIĘDZY DALINEM I GOŚCIBIĄ”
W związku z aktualizacją dokumentów dla obszaru Lokalnej Grupy Działania ,,Między Dalinem i Gościbią” zapraszamy wszystkich (przedstawicieli grup defaworyzowanych, przedsiębiorców, samorządów, organizacji pozarządowych oraz osoby fizyczne) do składania uwag.
Uwagi prosimy przesyłać na „formularzu zgłaszania uwag” na adres: [email protected] do dnia 14.12.2023r. do godziny 14:00.
Spotkanie konsultacyjne w tej sprawie odbędzie się w czwartek 14 grudnia o 10:00 w Biurze LGD w Trzemeśni 218.
WAŻNE! INFORMACJA DOTYCZĄCA NABORU 3/2023
Szanowni Państwo,
Zarząd Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” informuje, że w odpowiedzi na nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW 2014 – 2020 na operacje polegające na opracowaniu publikacji promocyjnych lub organizacji spotkań promujących obszar lub jego walory lub organizację imprez promocyjnych w zakresie: zachowanie dziedzictwa lokalnego i
promowania obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych, nie wpłynął żaden wniosek.
WAŻNE! INFORMACJA DOTYCZĄCA NABORU 2/2023
Szanowni Państwo,
Zarząd Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” informuje, że w odpowiedzi na nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW 2014 – 2020 na operacje polegające na budowie lub budowie wraz z doposażeniem miejsc integracji, rekreacji i wypoczynku w zakresie zachowanie dziedzictwa lokalnego i rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej, nie wpłynął żaden wniosek.
WAŻNE! INFORMACJA DOTYCZĄCA NABORU 1/2023
Szanowni Państwo,
Zarząd Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” informuje, że w odpowiedzi na nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW 2014 – 2020 na operacje wspierające podmioty działające w sferze kultury lub organizację czasu wolnego w zakresie zachowanie dziedzictwa lokalnego i rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej, nie wpłynął żaden wniosek.
OGŁOSZENIE O NABORZE NR 5/2023- operacje z zakresu rozwijania działalności gospodarczej
OGŁOSZENIE O NABORZE NR 5/2023
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Między Dalinem i Gościbią”, działająca na terenie gmin: Myślenice i Sułkowice informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje z zakresu:
rozwijania działalności gospodarczej
w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskichna lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wsparcie udzielane jest: w formie refundacji
Intensywność pomocy: do 70%
w wysokości: do 300 000 zł
na rozwój przedsiębiorstwa i utworzenie jednego miejsca pracy
WNIOSKI O PRZYZNANIE POMOCY MOŻNA SKŁADAĆ W TERMINIE:
OD 14-12-2023r. DO 27-12-2023r.
TERMIN NABORU WNIOSKÓW UPŁYWA 27.12.2023 R. O GODZ. 14:00.
Wnioski należy składać bezpośrednio w biurze Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” miejscowość: Trzemeśnia 218, 32-425, od poniedziałku do piątku, w godz. od 9.00 do 14.00 w formie papierowej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach (jeden egzemplarz potwierdzony przez LGD zostaje dla wnioskodawcy) oraz elektronicznej na płycie CD/DVD.
ZAKRES TEMATYCZNY OPERACJI:

WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA:
1. Złożenie kompletu wymaganej dokumentacji w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.
2. Zgodność zakresu tematycznego operacji z zakresem wskazanym w ogłoszeniu.
3. Zgodność operacji ze Strategią Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR).
4. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji, oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
5. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
Minimalna wartość operacji musi wynosi 50 tys. zł.
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się również na stronie LGD – www.dalin-goscibia.plw zakładce PROW 2014 -2020 –> WAŻNE DOKUMENTY oraz w wersji papierowej w Biurze LGD.
Minimalna liczba punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji wynosi 19 pkt- z możliwej do uzyskania maksymalnej liczby 37 punktów.
Wybrane operacje zostaną przesłane do Zarządu Województwa i zostaną poddane dalszej ocenie.
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, wniosku o płatność oraz projekt umowy o udzielenie wsparcia dostępne są na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego – www.prow.malopolska.pl
Formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz wniosku o płatność, formularz umowy o udzielenie wsparcia, LSR, kryteria wyboru operacji są udostępnione na stronie: Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” oraz do wglądu w Biurze Lokalnej Grupy Działania, miejscowość: Trzemeśnia 218, 32-425, w godz. od 8.00 do 15.00
LOKALNE KRYTERIA WYBORU OPERACJI:
- Wnioskodawca ma udokumentowane doświadczenie w przedmiocie realizowanego wniosku- 2 pkt
- Miejsce zamieszkania Wnioskodawcy na obszarze LGD „MDiG” – 3 pkt
- Realizacja operacji spowoduje utworzenie nowego miejsca pracy- 1 pkt
- Wnioskodawca jest osobą z grupy defaworyzowanej (ze względu na wiek) – 2 pkt
- Wnioskodawca jest osobą niepełnosprawną, lub projekt jest dedykowany dla osób niepełnosprawnych- 2 pkt
- Ochrona i promocja ochrony środowiska lub przeciwdziałanie zmianom klimatu- 1 pkt
- Operacja ma innowacyjny charakter dla obszaru- 2 pkt
- Członkostwo w LGD – projekty składane przez członków LGD- 1 pkt
- Okres i miejsce zamieszkania lub siedziba Wnioskodawcy na obszarze LGD – 3 pkt
- Zaspokojenie potrzeb określonych w LSR ze względu na dostęp do rynku pracy- 2 pkt
- Przedmiot realizacji operacji – 4 pkt
- Rodzaj planowanej działalności gospodarczej- 3 pkt
- Wpływ na rozwój obszaru LGD „Między Dalinem i Gościbią”- 3 pkt
- Promocja Lokalnej Grupy Działania „Między Dalinem i Gościbią” w trakcie całego okresu związania z projektem- 4 pkt
- Wnioskodawca konsultował wniosek o dofinansowanie w biurze LGD, przed dniem rozpoczęcia naboru wniosków- 4 pkt
WYKAZ DOKUMENTÓW NIEZBĘDNYCH DO WYBORU PROJEKTÓW:
- Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z biznesplanem (złożony w formie papierowej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, oraz w formie elektronicznej na płytach CD-DVD) i pozostałymi załącznikami
- Opis zgodności z kryteriami
- Oświadczenie Wnioskodawcy o tożsamości wersji papierowej i elektronicznej wniosku i załączników
Dokumenty dodatkowe dotyczące naboru znajdują się na stronie internetowej www.dalin-goscibia.pl
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w Biurze Lokalnej Grupy Działania oraz pod numerem tel. 605505108 w godz. od 8:00 do 15:00.
DOKUMENTACJA KONKURSOWA DO POBRANIA:
Wniosek o przyznanie pomocy i załączniki:
(tablica o wymiarach 80 cmx60cm, umieszczona w widocznym miejscu realizacji operacji)
Dokumenty związane z realizacją i rozliczeniem projektu:
Dokumenty pomocnicze:
Pozostałe dokumenty:
Formularze wniosków i pozostałych dokumentów:
https://www.gov.pl/web/arimr/poddzialanie-192-wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-strategii-rozwoju-lokalnego-kierowanego-przez-spolecznosc3
Rozporządzenia:
https://www.gov.pl/web/rolnictwo/leader1